Beste bilde


Dette vil jeg si er mitt beste bilde. Jeg liker hvordan jeg har tatt noe vanlig, og gjort det mer spennende. 
Dette var en ide som kom og gikk veldig fort. Jeg la meg ned på bakken, og ville se dette helt vanlige treet fra en helt annen vinkel. Det som også ble spennende, var at jeg hadde liten dybdeskarphet, slik at treet blir uklart øverst, og klarere nedover. Treet er plassert i sentrum, for å forsterke dybdeeffekten. Man ser to skrålinjer langs kantene på treet, noe som skaper spenning, en trekant og dybde. Jeg valgte å redigere bildet svart/hvitt i Photoshop. Grunnen til dette var fordi jeg syntes det gjorde bildet enda mer spennende, og det ble litt mer dramatisk. Jeg kutten av det litt oppe og nede også, for å bare få med det viktigste. Lyset kommer inn gjennom grenene oppe til høyre, men lyset er ellers ganske flatt. Jeg har lært at ved å endre fotografens synsvinkel litt, kan man få et helt nytt og mye mer spennende bilde.
Kamera: Samsung Galaxy S2. ISO: 200. Lukker: 1/17. Blender: 2,7.

Vibeke